pentekenning nivoncentrum

Regels Gebruik Nivoncentrum

Hieronder de regels voor het gebruik van de ruimtes, voorzieningen en meubilair Nivoncentrum.

Algemeen:

Het inrichten en weer opruimen van de ruimten t.b.v. vaste groepen is de taak van de groepen zelf. Dit geldt ook voor het zetten van koffie en thee.

Na gebruik van de ruimtes moeten deze netjes en schoon worden achtergelaten. Meubels weer op hun plaats en tafels en vloer schoongemaakt. Zie hieronder een beschrijving per ruimte.

Indien er tijdens het gebruik van de zalen geen zicht is op de voordeur, deze van binnenuit op slot draaien en de sleutel in het slot laten zitten. De bel, die op de bar ligt, meenemen naar de ruimte zodat er kan worden opengedaan als er iemand naar binnen wil.

De verwarming is ingeregeld op het gebruik van de ruimtes.

De thermostaatkranen kunnen eventueel handmatig worden bijgesteld.

Handleidingen van de apparatuur zitten in ordners in de achterste kast in cursuszaal.

Als je spullen gebruikt, zet ze terug, waar ze horen.

Sleutels hangen in het sleutelkastje in de meterkast.

De meeste kasten in de grote en kleine zaal zijn aan groepen toegewezen, respecteer dat.

Als je kast te vol is, ruim hem op of neem overtolligheden mee naar huis.

Controleer bij het verlaten van het pand of alle lichten uit zijn, ook in de wc’s en de garderobe.

Sluit alle binnen- en buitendeuren en ramen. Nooddeuren vergrendelen.

Gordijnen open doen.

Voor het beveiligingssysteem tegen inbraak zie de aparte beschrijving.

Keuken:

Gebruikers maken zelf koffie en thee en ruimen alles naderhand op.

Plastic afval in de daartoe bestemde ton.

De vaatwasser alleen maar laten draaien met een volle trede.

Als de vaatwasser niet aanstaat en het zijn een paar vuile kopjes of glazen, dan even met de hand afwassen.

De vaatwasser moet leeggehaald en uitgeschakeld zijn vóór het verlaten van het gebouw.

Ook moeten de koffiezetapparaten uitgeschakeld zijn.

(Bij grote bijeenkomsten zijn er meestal gastvrouwen c.q. -mannen die weten hoe alles werkt.)

Keuken schoon en opgeruimd achterlaten en doeken op de verwarming uithangen.

Schone doeken liggen in de lade.

Rolgordijnen omhoog.

Indien er meerdere groepen actief even een afspraak maken wie wat doet.

Geld:

Er wordt 65 cent gerekend voor een kop thee en koffie. Er mag geen geld in het gebouw blijven liggen.

Neem koffiegeld mee naar huis en maak het over aan Stichting Nivoncentrum, Hengelo,

NL91 INGB 0003779151, o.v.v. naam van de groep en aantal consumpties.

Foyer:

Zoals het meubilair staat, moet die na gebruik ook weer worden teruggezet:

Drie ronde tafels met 4 stoelen en de grote ovale tafel met de resterende stoelen er om heen

en een kapstok.

Bij gebruik kopieermachines het aantal gemaakte kopieën vermelden in de daartoe bestemde map. Afvalpapier opruimen.

Publicaties aan het bord bij de ingang van de grote zaal goed vastzetten ter voorkoming van een vals inbraakalarm.

Bij het verlaten van het gebouw moet de deur van de meterkast afgesloten zijn en de kopieermachines uitgeschakeld. Het computerscherm met de Nivon presentatie blijft aanstaan.

Grote Zaal:

Gebruikers richten de zaal naar wens in voor gebruik en ruimen hem ook weer op.

Bij het verrollen van de tafels moeten de wielblokkeringen vrij staan.

Stoelen op de sledes, kleur bij kleur. Deze staan in de hoek bij de piano.

Tafels inklappen, vergrendelen en blad tegen blad tegen de kastwand aanzetten.

Er horen 12 tafels in de zaal te staan.

Kleine Zaal:

Hier horen de tafels (met de opklapbeugel aan de buitenkant) in een vierkant te staan

met de stoelen er om heen. De tafels kunnen met een verbindingsklem aan elkaar worden vastgezet.

Als de zaal leeg moet, dan worden de stoelen op de slede gestapeld en de tafels opgeklapt en vergrendeld en zo nodig in de hoek van de foyer gezet.

Bij het verrollen van de tafels moeten de wielblokkeringen vrij staan.

Naderhand alles weer terugzetten.

Slede met stoelen staat voor de grote witte kast bij de deur.

Er horen 8 tafels in de zaal te staan.

Cursuszaal:

Hier blijven tafels en stoelen staan.

Respecteer de kast en inhoud van de SHO (prikpost).

WC’s:

Worden regelmatig schoongemaakt.

WC papier en handdoekjes liggen in het spoelhok.

Als deze voorraad (bijna) op is, graag even melden in het klussenboek op de bar.

Spoelhok:

Is het domein van onze schoonmaaksters.

Zet geen spullen in het spoelhok, die er niet horen.

Zet en hang gebruikte schoonmaak spullen. weer op hun plaats, spoel een gebruikte emmer om

en hang natte doeken uit. Als iets (bijna) op is, schrijf het in het klussenboek.

De Beheercommissie:

De Beheercommissie is verantwoordelijk voor het onderhoud van het gebouw en zijn inventaris.

Is er iets niet in orde, zet het in het klussenboek op de bar in de keuken.

Dan maakt de een lid van de BC het in orde.

Mondeling doorgegeven klachten lopen de kans niet in behandeling te worden genomen.

De Beheercommissie kan altijd hulp gebruiken, bijvoorbeeld voor het klaarzetten van tafels en stoelen voor grotere bijeenkomsten of voor lezingen en dia-avonden in de grote zaal.

Meld je aan bij een van de leden. Dan word je zo nu en dan gevraagd te helpen.

Barbara van L. Stirum voorzitter b.van.stirum@gmail.com
Nel Sassen penningmeester hoogsas@home.nl
Heino Schanssema notulist/ boekenbeurs heino.s@hotmail.com
Wil Heijnen technische dienst/ nut/ apparatuur pwheijnen@home.nl
Jaap Hekkema verhuur/sleutels/verwarming/beveiliging jaaphekkema@home.nl
Leon Landegent keukenbeheer leonlandegent@outlook.com

Informatie

Nivoncentrum Hengelo
Lodewijkstraat 1/ hoek Berfloplein
7553 LB Hengelo

Inlichtingen bij Jaap Hekkema

  • telefoon: 074-2771418
  • telefoon: 06-51113176
  • email: jaaphekkema@home.nl